Spurs - Chelsea 4/1-2017

Hoddles billede

Denne kamp SKAL bare have sin egen tråd, hvis kampforummet skal genoplives.

Duellen mellem disse klubber, er næsten blevet større end NLD. Med større menes hadet, intensiteten og de vildt mange individuelle aspekter og kampe i kampen. Og her hentydes bare til kampen på banen og trupperne i mellem, for på tribunerne og på gaderne har det altid været eksplosivt, bogstavelig talt, men de senere år er det dog eskaleret yderligere. Den generelle Chelsea fan ser os nu, by miles, som den værste klub af alle. 

Dette er ikke en officiel og informativ optakt til kampen, så er der sådan en på vej, slettes dette indlæg asap. Men der er så mange ting der kan og skal debatteres ifm braget. 

Har personligt iøvrigt aldrig rigtig fået mentalt bearbejdet vores dyst sidste sæson på broen, hvilket jeg heller ikke er klar til endnu..

Men hvordan skal vi feks. stille op? Hvad er den optimale tænding, hvis den var for høj sidst? Kan vi få dem til at vakle og nå dem i ligaen, med en sejr på onsdag? Ser I kampen som større end NLD? Hvordan dæmmer vi op for Costa, hvis ikke vi skal gå efter at prikke hans øjne ud igen? Poch - Cunte, hvem er den bedste manager? Hugo - Courtouis, hvem er den bedste keeper?? Osv osv 

Glæder mig og er optimistisk nu..det ændrer sig dog fuldstændigt når jeg vågner på onsdag. Hva med jer?

arayas billede

Fint initiativ Hoddle Smile

For mig er hadet til dem helt vildt, hader dog stadig de røde mere, men er der èt hold i "nuet" jeg gerne vil slå, så er det helt klart dem! Vi er ubesejret hjemme og skal vi spille med helt fremme sidst på sæsonen så skal vi stadig være det onsdag ved midnat og det tror jeg også vi er, men om vi kan få 3 point ved jeg ikke, jeg er umiddelbart tilfreds med 1 point da det vil stoppe deres sindsyge stime. 

Jeg tror vi skal op i samme tempo som mod Shitty hjemme, rammer vi èn af de dage så tror jeg vi vinder. Det tempo kan de slet ikke spille med i. Det gælder også om at være lige så tændte som da vi mødte dem på broen sidste sæson, vi skal vise vi ikke er en skid bange for dem og så skal costa tirres og hazard smaskes i jorden hele tiden. Ved ikke hvad der er med ham hazard, men det lader til han hader Spurs og vi skal vi vise vi hader ham! 

Tror start 11 giver sig selv, Lloris, Walker, Toby, Vertongen, Rose, Wanyama, Dembele, Dier, Eriksen, Dele og Kane. Det er i hvertfald den jeg tror på, en virkelig stærk start 11 imo. Tror vi skal forvente at vi har bolden rigtig meget og at kampen bliver med få mål, tror ikke chel$ki satser særlig meget på at få den rekord, men omvendt får de aldrig en bedre mulighed for at ydmyge os og de røde hunde på samme tid. 

Desværre har Cunt`e fået rettet dem rigtigt godt til, de har også været heldige, men sådan er det altid. Jeg havde ikke regnet med han kunne få så meget ud af dem så hurtigt, havde virkelig håbet det tog ham længere tid, også baseret på hvor dårlige de var sidste sæson... lad os håbe vi kan vende deres held ved at smaske dem stort!! 

Det bliver i sandhed en sæson definerende kamp...

COYS

Our central defenders, Doherty and anthony Gardner were fantastic and I told them that when they go to bed tonight they should think of each other..... David Pleat 2004

DenFedes billede

Alfa og omega er, at vi bevarer hovedet. Vi må IKKE begynde at slås med dem, som vi gjorde sidst. Dermed ikke sagt, at vi ikke skal sidde hårdt på dem.

Frygter at Costa får en af vores spillere smidt ud... Men ellers er jeg med Araya - 1 point er yderst tilfredstillende.

Hoddles billede

Ja det er i høj grad en sæson definerende kamp og især Poch vil der være fokus på. At motivere holdet er vist ikke et problem til denne kamp, men at give dem den rette tænding, bliver det primære i forhold til succes. Bla. vil Diers dødstacklinger på de blå, som han lavede i sidste sæson, helt sikkert ikke gå igen uden prompte straf. Men samtidig SKAL de slå sig på os. 

Flashps billede

Helt enig, denne kamp bliver sæsondefinerende. Vinder vi, tror jeg også på at vi kan være med i kampen om titlen helt til slut, ikke så meget bare på grund af de 3 point, men fordi vi får knækket deres stime og forhåbentlig får dem ned på jorden, samt at det vil betyde 5 sejre i træk til os, og starten på en stime som den vi så på samme tid i sidste sæson.

Uafgjort kan vi leve med, og vi vil stadig være med i kampen om top4, hvor vores kommende program ser overkommeligt ud, måske lige på nær City på udebane.

Taber vi, cruiser de blå svin nok direkte videre mod mesterskabet, ligesom Poch har en stor opgave med at få spillernes moral op igen. Vi skal for alt i verden undgå et formkollaps som efter vores kamp på Stamford Bridge sidste sæson, uanset resultatet.

Jeg er lidt i tvivl om opstillingen, på den ene side har vi spillet en variant af 3-5-2/3-4-3 en del på det sidste, særligt mod de store hold, men omvendt dominerede vi dem i 1. halvleg tidligere på sæsonen i vores klassiske 4-2-3-1. Afhængigt af hvad Poch vælger, tror jeg vi kommer til at se en af følgende:

Lloris

Dier - Alderweireld - Vertonghen

Walker - Wanyama - Dembele - Rose

Alli - Kane - Eriksen

Eller

Lloris

Walker - Alderweireld - Vertonghen - Rose

Wanyama - Dembele

Sissoko - Alli - Eriksen

Kane

Personligt tror jeg mest på den sidste, hvor jeg tror at Poch gerne vil have noget fysik ind i form af en central akse med MD og VW, samt Sissoko til at tonse løs mod deres wingback. Kane og Alli har mål i støvlerne for tiden, og Eriksen ser også ud til at have fundet formen samtidig med at evigt pålidelige Toby er retur, og Jan V har gang i sin nok bedste sæson for os.

Vi SKAL fandeme vinde den her gutter... COYS!!

Mabbutts billede

Helt enig med dig, at det bliver een af de 2 opstillinger - Flashp.

Tror dog mest på den første med et 3 mands Forsvar og det alene af den grund, at Poch ønsker at have Dier med.

Så kalder jeg så bare opstillingen 3-4-2-1 med Walker & Rose på Fløjene og Christian & Dele inde på en fælles 10'er lige bagved Kane.

God kamp COYS

COYSs billede

Jeg er meget spændt på spændingsniveauet hos vores spillere. Vi skal gerne ligge en smule under kampen sidste sæson mod Chelscum, men i hvert fald på niveau med Man Shitty og i første halvleg mod Chelscum i år. Hvis vi skal vinde, skal vi være aggressive og presse, som vi gjorde der; så kan vi vinde.

Men der er ingen tvivl om, at vi skal toppe, hvis vi skal vinde, men jeg tror faktisk på det. Det vi har set på det seneste fra Dele, Kane og Eriksen tyder på en opadgående formkurve. Uafgjort er dog mest realistisk og også et OK resultat, specielt set i lyset af, at et par af de øvrige tophold også har mistet point i de seneste par runder.

Jeg tror på, at vores spillere er topmotiverede, men håber, de ikke er overgearede.

Jean-Roberts billede

Hvis denne kamp skal vindes, kræver det at vi bevarer fatningen, ikke lader os provokere, men holder højt tempo og sætter deres defensiv under pres. Vi må ikke give dem et øjebliks ro. 

Rivaliseringen med Woolwich er større synes jeg fordi at den går så meget længere tilbage. Men jeg vil sige det på den måde, selv om det ville være dejligt for første gang i uendelige tider at ende foran dem, så er Chelsea det hold jeg helst vil slå her og nu. Gør vi det kan jeg godt leve med en remis mod Woolwich på WHL når svinene kigger forbi senere i denne sæson. 

Hoddles billede

Er enig i at Arsenal rivaliseringen, kan intet måle sig med, og et NLD er den kamp, man for intet i verden magter at tabe. Meeen, de blå er simpelthen en så forfærdelig klub, med ulækre fans og noget af indbegrebet på hvorfor moderne fodbold stinker. Derudover kan man altid pisse lidt på Arsenal fans, ved at kalde dette Londons største opgør lige nu..

Er enig i at Poch højest sandsynligt starter med Dier. Men det er vi klogere på om en lille time..

Flashps billede

Du fik helt ret med hensyn til opstillingen Mabbutt. Føj jeg kan mærke nerverne nu!! Hader det latterlige korrupte skodhold. 

Som i også er inde på, må vi for alt i verden ikke tabe hovedet. Aggresivitet og vilje - JA TAK, men ingen dumme røde, eller vanvidstacklinger i feltet. Vi skylder os selv at sende dem hjem med 0 point og et mentalt knæk, som tak for sidst fra sidste sæson.

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer