Forventninger til sæsonen 2014/14

kcs billede

Lad os få lidt gang i debattråden igen, og udover at diskutere transfers, er det jo på nuværende tidspunkt (snart) relevant at tale om den kommende sæson. Jeg er med på at vi, på nuværende tidspunkt, ikke kender de forskellige klubbers trupper, men derfor kan vi sagtens påbegynde en debat og diskussion og den kommende PL-sæson.

Uanset hvilke indkøb vi gør os, og det bliver ikke mange, tror jeg, så kan vi forvente fremgang rent spillemæssigt. Truppen har nu haft en sæson sammen, de fleste spillere kan vel ikke spille så skidt en sæson igen og der er med ansættelsen af Pochettino skabt (foreløbig) ro.

Jeg er meget spændt på at se Pochettino stil og ideer. Umiddelbart er jeg stor fortaler for ham, og var det også inden vi hentede ham. I Soton spillede han offensivt og aggressivt og var med til at udvikle nogle spillere, som store klubber enten henter eller er interesserede i (Lovren, Lallana, Jay R, Scheiderlein etc..). Han skabte en flot fremgang i Soton og han virker meget tro mod sine ideer. Jeg forventer spillemæssigt fremgang. Og et koncept.

Transfermæssigt skal (!!!) vi have forstærket forsvaret, hovedsageligt, og måske der også bliver til en farlig angriber. Jeg regner med at der derudover sælges noget fyld (Gylfi, Naughton, Fryers fx).

Der er nogle spillere i truppen, der skal (og kan!) steppe markant op. Lamela er skadesfri og har en fuld opstart. Alt andet lige må det forventes at han kan skabe sig Spurs gennembrud. Soldado kan kun få fremgang (hvis ikke han sælges). Vlad kan, hvis han kan undgå de dumme skader, få en fin sæson. Bentaleb vil vise sig igen og spillere som Walker, Lennon (hvis ikke han sælges), Vertonghen, Paulinho m.fl. har skidte sæsoner at revanchere! Nøglerne op igennem banen bliver Hugo, JV, Eriksen og Ade.

Scum ser ud til at forstærke sig markant. Chelski ser stærke ud. Shitty er vi ikke i nærheden af. Man U køber stort ind med LVG... CL bliver umuligt, tror jeg.. Jeg tror det er naivt at tro at Poch kan implemtere sin stil og skabe markante resultater, når man tænker på at han overtager et hold, der var i taktisk forfald... Jeg håber på spillemæssigt fremgang og mener vi bør satse hårdt på at vinde en pokal. Derudover er det mere end notérbart, at en EL-sejr giver en plads i CL... Man kan diskutere om det ikke, på papiret, er lettere at kvalificere sig til CL via EL...

Jeg tror på følgende pl stilling:
1: Chelski
2: Shitty
3: Scum
4: Liverpool
5: Man U
6: Spurs
7: Everton.

Jeg gætter på at Burnley, Villa og West Brom rykker ned.

Jeg glæder mig til en frisk Spurs start.

kcs billede

coys

COYSs billede

Jeg forventer godt og underholdende spil, og at vi vinder over et par af de store hold, allerhelst Arsenal.

Jeg håber på, at vi igen kan kvalificere os til Europa.

Jeg håber på en pokal af en eller anden slags ... i det mindste et godt 'cuprun'.

Jeg håber på, at nogle af sidste sæsons flopspillere lyser op.

Jeg er helt ligeglad med, hvem der vinder, så længe det ikke er Arsenal.

Jeg anser det for helt usandsynligt, at vi kan spille med om top fire.

Jeg glæder mig til den nye sæson. Come On You Spurs!

log ind eller opret konto for at skrive kommentarer